Sunday, February 25, 2007

25 februari

Als ik niet zo'n slordige lezer was en de rest van de kaart beter gelezen had, had ik kunnen lezen dat de king cobra sate bij het restaurant, deze avond niet een rundersate was, maar ook echt satestokjes met daar aan een gegrilde slang. Als je even aan het idee wend is het best een goede sate. Gisteren voor het eerst uitgeweest in de kunstscene echt bijzonder, Een tentoonstelling met licht gecombineert met een aantal goede bands in een tent op een parkeerplaats. Heel erg goede muziek en de directeur van de academie heeft ook een nummer gezongen, iets wat je in nederland toch zelden een academiedirecteur ziet doen. Later die nacht hoorde Ingrid mij een kabaal maken s'nachts, er was een rat in mijn kamer gekomen, en die maakte ook herrie met wat geluid van mijn petfles ging hij gelukkig weer naar buiten.
We zijn gestart met het zoeken naar een goede schrijver voor onze publikatie. Er is hier een enorme keuze, er zijn heel veel schrijvers, je zou haast zeggen bijna net zoveel als kunstenaars. Een publicatie is hier een stuk goedkoper en met schrijven over kunstenaars wordt hier geld verdiend.
Er is hier een flinke orkaan geweest in yogya, maar ook deze is ons huis voorbij gegaan, terwijl een deel van de stad behoorlijke schade heeft, is hier geen zuchtje wind langsgekomen.
Onze dozen met 20 kg aan materiaal zijn aangekomen met alles erin, dat is voor ons echt heel erg leuk, boeken, de villa's de bijtels van Ingrid, mijn inkt echt geweldig. binnenkort licht de villa dus ook bij het Cemeti art foundation.

De foto's zijn een serie voor Ingrid, die is geintresseert in de Diorama's die hier overal te zien zijn (en door kunstenaars gemaakt), men voeld zich over ons enthausiasme wat beschaamd, het gaat namelijk bijna altijd over de merdeka (de bevrijding van Indonesie als kolonie van Nederland)

No comments: